יום ראשון, 18 במרץ 2012

אמנים במושבה 2012 - מה חדש?


100 אמנים.!!!
כן ,מאה אמנים משתתפים השנה . אמני זכוכית ,ציירים , קרמיקאים ,  תכשיטאים, מעצבות אפנה צלמים ...
זו השנה ה 14 שאמני פרדס חנה כרכור פותחים את הסטודיואים שלהם לקהל הרחב ,ומוכרים איש איש את יצירותיו.
לי זו השנה השלישית כמשתתפת. לפני זה גרנו בעין עירון, שאמנם זה פה מעבר לסיבוב - אבל עדיין מועצה אזורית אחרת, אז לא יכולתי לקחת חלק. הייתי בצד המסתובב, המתרגש והסקרן. מנסה להספיק כמה שיותר.
חשבתי על זה שיש אנשים שבאים כל שנה, מפרגנים , קונים מסתובבים ונהנים. ואם תחשבו על זה רגע, זה די מדהים שהקונספט הזה עובד עדיין כל כך נפלא.



אני מתכוננת כבר כמעט שלושה חודשים, מעצבת פריטים שלא היו בשנים הקודמות, רוקחת גלזורות חדשות ,ונהנת מאד מהתהליך. הסטודיו שלי נראה כמו חמ"ל (או יותר נכון חש"ל = חדר שלום...)  - כלים שירדו מהאבניים מכוסים בניילון שחור כדי שלא יתייבשו לי לפני שאני מטפלת בהם,  בחדרון הקטן שליד הסטודיו- כלים וגופי תאורה לפני ואחרי ביסק, ומדפים עם כלים מקסימים אחרי שריפת גלזורה מחכים בסבלנות להתקשט בזהב...
כל הקצוות הפתוחים הולכים ונסגרים...
*להספיק לשרוף הכל (שלוש פעמים )
*לקנות חומרי אריזה חדשים,
*ולהספיק גם לשלוח לדפוס גלויה חדשה שתתלווה לכל מתנה שתצא מהסטודיו שלי .




אז מה מושך את האנשים אלינו שנה אחרי שנה? חשבתי עלי- בימים שהייתי בצד המסתובב והקונה, מה גרם לי לצאת מהבית וללכת שוב לבתים הפתוחים?...והתשובה הראשונה שעלתה לי היתה הסקרנות ללכת ולראות מה חדש ?!
המחשבה על זה שבמשך כמה חודשים ,עשרות אומנים יוצרים ,מתכננים, מעצבים, גוזרים,תופרים , שורפים,מרפדים,מדפיסים ועוד ועוד סיקרנה אותי והוציאה אותי לבתים הפתוחים...


אז מה חדש אצלי השנה?
יש המון דברים,חלקם המשך או יותר נכון - התפתחות של דברים שכבר עשיתי כמו בתי נר ריחניים שהפעם לכבוד החג קיבלו כלי מהודר עם ניחוח אביבי עדין...וספלים גבוהים בצבעים חדשים.
במיוחד לליל הסדר הכנתי סט הכולל 6 קעריות ולידן 6 אתיקטים מקרמיקה.יש בזה מן המשחקיות-ניתן לעצב את הערכה במספר צורות,וגם פרקטיות (כמו שאני אוהבת)-6 קעריות מקסימות שישמשו אתכם כל השנה.
וכוכבי החג-בלי ספק-הם גופי התאורה החדשים .גופי תאורה בהשראת הטבע,פרחים ,קונכיות ויצורים ימיים.שיתוף פעולה עם תומר בעלי האהוב.






התקשרתי לכמה חברות אמניות שמשתתפות  גם הן ב"אמנים במושבה"  ושאלתי - מה חדש? מה יהיה אצלכן השנה שלא היה בשנים הקודמות?

יפעת ברקת - תכשיטים שלא מן העולם הזה...וכך היא כותבת:



"בשמחה וששון נולדה קולקציה חדשה. הטכניקה כמו התגלתה במקרה. קיבלתי חומר שהזמנתי לתכשיטים והוא הגיע מקומט... במקום להתבאס התחלתי לקפוץ משמחה. זאת הקולקציה הבאה. ישר לקחתי פטיש והתחלתי לדפוק במלוא המרץ. וכך נולדו עגילים בטכניקה שמזכירה לי את התכשיטים האצטקים.

במקביל התחלתי את הליין של העין השלישית , ומאז קשה לי להפסיק . המצחיק הוא - שהרעיונות זורמים כמו מפל מיים. אני עושה עגיל בודד וישר עוברת לרעיון הבא . כמו מעיין של צורות וצבעים נובע פתאום .

מרגישה את ההרגשה שמתוארת במילים"חדוות היצירה" . מרגישה את הכרת התודה והכרת הטוב אני רוצה לסיים במילה אחת -תודה! "


 מיכל שמעוני-    ציירת מחוננת...
היתה בהודו השנה,ובמהלך שהותה נולדה סידרה של ציורים בסגנון חופשי ,אישי ומיוחד





שירה טילס- סטודיו שיהר- אופנה נשית לאשה הפראית והאצילית...
"יש תקופות שההשראה מבקרת- נכנסת בריחוף לחדרי ליבי ומניעה אותי - עושה בי. מפזרת מאורה על כל הנראה , והחומר מתגבש ליצירה. זה לא דורש מאמץ או כוח זה פשוט קורה ואני שם . כמה שמחה אני שבחרתי בחיי, להיות ביצירה ובמימוש .
כל קולקציה נולדת בצורה אחרת והקולקציה של קיץ 2012 הגיעה בהפתעה כמו סופה .
בתחילה התפנתי ליצור קולקציית שמלות כלה במחירים נוחים לכל כיס The White Way .
אינני נוטה לשתף פעולה עם החולי החברתי של הוצאות מופרזות ל5 שעות , יצרתי קולקציה של שמלות כלה ללא דרמה... וללא הפרזות או קצפות . אלא שמלות נקיות מדויקות ונוחות, שאפשר לחבק את כל האורחים לרקוד ולחגוג. לאחר באה קולקציית שמלות הערב Party Collection שמלות פראיות אציליות לנשים במגוון מידות .
קולקציית בגדי היום יום עדיין בתנור ..כל יום יוצא עוד דגם מוגמר חדש. זה מרגש ומעקצץ..לבחור ממגוון חומרי הגלם הצבעים, הפסים, להמציא גזרות ולממש רעיונות. להיות בתפר בין הדמיון ומה המציאות מכתיבה, מה הבד רוצה להיות, ומה היוצרת רוצה שיהיה.
אולי זה לא כזה נורא להיות מעצבת אופנה.."


חברה נוספת היא אלונה אירגו -מעצבת תיקים מיוחדים ומקוריים ואספנית פרטי וינטאג' חד פעמיים...
"אז מה יהיה אצלך?"-שאלתי...
"יהיו תיקים, כמובן. 
יהיו שכמיות רכות מבדי כותנה ולייקרה, שמתאימות לרוב עונות השנה. כן, גם לקיץ הממוזג, מלשון מזגנים. מי שמכירה יודעת, ומי שעוד לא מכירה, אני ממליצה להכיר. פריט קז'ואל נעים ונוח.
יהיו עליוניות חולצתיות, שבעווני עדיין לא צילמתי, אבל שווה למדוד.
יהיו חגורות בד רכות, שמוסיפות עניין לכל מראה פשוט.
ויהיו פריטי וינטאג' חדשים וישנים, שאני ממשיכה לאסוף, בארץ ובחול. פריטים נבחרים שנאספים באהבה ובהקפדה רבה."





כנסו ללינק הזה,ותראו את כל 100 המשתתפים...תכננו לכם טוב את הזמן כדי שתספיקו להנות ולקנות מכל השפע הזה !

אמנים במושבה  2012...




מחכה לכם !


להתראות, הדס





תגובה 1: