יום שישי, 14 באוקטובר 2011

הרהורים של אמנית (לקראת הסדנא עם מיה לנדאו)


בשנים הראשונות שלי כקדרית, כפי שסיפרתי בפוסט "שיעור היסטוריה"-  מכרתי בעיקר לחנויות .לחלק מהחנויות מכרתי את הליינים שאני עיצבתי וייצרתי,ולשתי חנויות קונספט ייצרתי כלים לפי דרישתן. ("שחור לבן" בשינקין, ורשת חנויות "בונדוש") 
היה לי נח. הייתי כל היום בסטודיו,מסתובבת על הגלגל,מוזיקה טובה ברקע. אמנית.
בשלב מסוים רציתי מאד שיכירו אותי ואת עבודותי ויגיעו אלי לסטודיו.שיקנו ישירות ממני, בלי פערי התווך. רציתי לפגוש את הלקוחות שלי, אלו שקונים את הכלים בחנויות, לשמוע את ההתלהבות והשמחה מהכלים, לעטוף להם יפה כמו שאני אוהבת ולשלוח אותם הביתה מאושרים.
עשיתי מכירות ביתיות סביב החגים הגדולים -בעיקר למשפחה וחברים וחברים של חברים וחברים של משפחה....
אבל כמה פעמים אפשר להזמין את הקרובים? פעם ? פעמיים? שלוש?  ומה אז?...
גרנו אז בעין עירון ורציתי שכולם ידעו שבפניה הראשונה ימינה ,בבית הסגול שאחרי הבמפר הרביעי יש אחלה קרמיקאית.
אז תליתי שלטים, ובאו גם קצת שכנים....יופי- ומה עכשיו?
בשיחות הפנימיות שלי ביני ובין עצמי אמרתי לעצמי שאני לא טובה בשווק. מה זה לא טובה- גרועה. לא אוהבת,לא רוצה. אני אמנית.
ואז החיים הפתיעו ויום בהיר אחד מצאתי את עצמי נמשכת לשווק רישתי. שווק. אני...
שנתיים אינטנסיביות של לימודי שווק,של אימונים מדהימים,לימודי אימון, מפגשים מרתקים עם אנשי שווק,רכישת ידע והתוודעות לכלים כפי שמעולם לא חשבתי שאלמד. שווק אינטרנטי, פתיחת שווקים מעבר לים . שווק עכשווי.
שנתיים לא נגעתי באבניים.
לא התגעגעתי בכלל. זה לא עניין אותי.הייתי מוקסמת מעולם חדש שפגשתי.
אלוהים יש לו לפעמים טריקים כאלו כדי שנלמד דברים (-:

כשחזרתי ליצור, חזרתי כבר ממקום אחר לגמרי.
היצירתיות שבי לא נגמרת באבניים. נהפוך הוא. היא רק מתחילה שם. אני מביאה את היצירתיות שבי גם לדרך שבה אני מציגה את עצמי לעולם.
אני מבינה שחוקי המשחק משתנים כל הזמן ומהר. אני מבינה שכעסק קטן אני גם מחלקת העיצוב וגם הייצור וגם השווק...
אנחנו נמצאים בתקופה מדהימה - האינטרנט, הסמרטפונים- הכל פתוח וגלוי ואפשרי,גם לעסקים קטנים.
שווק מעניין אותי ואני מקדישה זמן ללמידה של שווק עכשווי.
זו גם הסיבה שהזמנתי את מיה להעביר פה סדנה. יש לה ידע שנוגע ספציפית לנשים יוצרות- כמוני.
ואולי גם כמוך?
צילום: נעמי יוגב
נשארו  מקומות אחרונים לסדנא שתתקיים בביתי ב31.10.11.   
מוזמנת ליצור קשר ולהצטרף לבוקר של למידה.
פרטים פה.
שבת שלום,
הדס

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה